Kapkodjuk a fejünket a feladatok között az idő pedig kegyetlenül fut el mellettünk. De nem kell így lennie! A jó időmenedzsment gyorsan megkönnyítheti az életünket!
Lista!
Rengeteg minden foglalja le a figyelmünket egyszerre és ha mindennel rögtön akarunk foglalkozni, sose jutunk egyik végére se. A bevásárló lista régi jól bevált trükk egyrészt arra, hogy ne felejtsünk ki semmit, amire szükség van, másrészt arra, hogy spóroljunk, hiszen elméletben így célirányosan nyúlunk a termékekért és nem kóválygunk a boltok polcai között feleslegesen.
Ugyanígy érdemes a napi feladatokat is listába gyűjteni, élőben vagy akár applikáció segítségével. Jót tesz, ha pontosan látjuk, mi az, aminek meg kell lennie és a teljesítmény örömét is átérezhetjük, ha valamit kihúzhatunk a listáról.
Válogassuk meg, hogy mi az, ami fontos és mi az, ami halaszthatatlan, azaz priorizáljunk.
Például rendszeresen fogorvoshoz járni fontos dolog, a telefont felvenni viszont halaszthatatlan. Ha tudjuk milyen cselekvés melyik kategóriába tartozik, könnyebben be tudjuk osztani őket a napirendünkbe.
Határidők!
„Ha valamit megtehetsz ma, ne halaszd holnapra!” szoktuk mondani, és mégis, a valóságban, ha valamire meglehetősen sok időnk van, vagy nincs konkrét időkorlátunk valahogy mindig csak halasztjuk a dolgot s nem ritkán az utolsó pillanatra hagyjuk azt. A határidők, noha elsőre frusztrálónak tűnhetnek, hosszú távon biztosítják, hogy valóban minden kész legyen s nekünk is jobb, ha letudtuk a feladatainkat és nyugodtan foglalkozhatunk egyéb dolgainkkal.
Szabadidő!
Mindenkinek szüksége van egy kis pihenésre, még a legzsúfoltabb időszakokban is. Ennek elhanyagolása rosszat tehet a közérzetünknek, a fáradtan végzett munka pedig nem feltétlen eredményes.
Minden nap legyen idő, amikor csak magával foglalkozik az ember.
Ezt az időt fel lehet használni pihenésre, kreatív foglakozásra, hobbikra stb.
Koncentráció!
Az egyik legfontosabb feltétele a produktív munkavégzésnek a fókusz fenntartása. Igyekezzünk megszabadulni minden zavaró tényezőtől, ilyen például a telefon, internet, social média, rádió.
Szünet!
A monoton munkavégzés nem egy kellemes feladat, ezért jó ötlet lehet a kis szünetek beiktatása. Egy kávé, egy pohár víz, egy gyors séta az ajtóig és vissza, valami, ami egy percre kizökkent minket, de nem foglal le túlságosan és utána folytathatjuk, amit elkezdtünk.
Ne vesszünk el a részletekben!
Noha legszívesebben mindent egyszerre szeretnénk megcsinálni, célravezetőbb egyszerre csak egy dologra fókuszálni. Többet ér egy valamiben elmélyedni és rendesen befejezni, mint egyszerre sok kicsiben fél lábunkat lógatni, ezért kerülendő a multitasking.
Összeszedettség, rendszerezés, nyugalom és kitartás a nyitja mindennek!
Források: liquidplanner.com/blog/7-essential-time-management-strategies; youtube.com: How I Manage My Time - 10 Time Management Tips I Ali Abdaal; Képek forrása: unsplash.com