Stabil hídként a munkavállalók és a munkáltatók között. Tudjon meg többet rólunk!

2021 . Október 8. 4 perces olvasmány Munka, munkahely, employer branding

Employer branding – Amit 2021-ben nem lehet figyelmen kívül hagyni

A munkaerőpiac változóban van.

Hírek

Míg régebben a munkáltatónak csak megjelenni kellett, a friss és minőségi „áruk” szinte önmaguktól ugrottak a kosarába, mára már fordult a kocka, és lehet, hogy a nem annyira korai érkezés mellett kutatnunk kell cégünk minőségi hozzávalóiért. A munkaerőhiány nem ritka jelenség, egyes helyek számára nem csak az okoz problémát, hogy jól képzett, tehetséges munkavállalót találjanak, hanem az is, hogy egyáltalán bármilyet. Itt jön képbe az employer branding, magyarul munkáltatói márkaépítés.

Vonzzuk magunkhoz a jelentkezőket!

A márka nem csak a termékek eladásával kapcsolatban fontos, hasznos, ha a cégnek, mint munkahelynek jó hírneve van. Elég, ha a Google-re gondolunk, ami a köztudatban úgy él, mint egy barátságos, fiatalos légkörű, szórakoztató munkahely, ahol a lehetőségek tárháza várja az alkalmazottakat. Abban biztosak lehetünk, hogy náluk nem sokáig állnak fenn üres helyek. Nagy eséllyel hirdetésekre sem igazán szorulnak rá, hiszen valószínűleg több tucat lenyűgöző önéletrajz kerül a postaládájukba nap mint nap. Ez által is pénzt, időt spórolnak meg a keresésen és kiválasztáson.
Egy ilyen hírnév kiépítése természetesen évekbe telhet, azonban ez ténylegesen egy hosszú játék, ezért a jövő szem előtt tartásával kell meghoznunk a jelenlegi döntéseinket.

Hogyan legyünk szimpatikusak a munkaerőpiacon?

Leegyszerűsítve: legyünk jó munkahely, ahol akarjanak dolgozni az emberek. Ezt elgondolni könnyű, az elérés szokott akadályba ütközni.

Az alapvető feltételek megteremtéséhez érdemes körbenézni a konkurencia között, hiszen versenyképesnek kell tudni maradni. Nézzük meg mi az, amiből valami mást tudunk kínálni, legyen okuk minket választani.
A jövő szakembereit várva nem feledkezhetünk meg a jelenlegi csapatunkról sem. Sőt, nekik kell a legtöbb időt és törődést biztosítanunk. Kérdezzük és hallgassuk meg őket, figyeljünk az igényeikre, és lehetőség szerint teljesítsük azokat, ha pedig kell, kössünk kompromisszumokat. Előny, ha rugalmasak tudunk lenni és alkalmazkodunk egyes kérésekhez.

Csak olyat tegyünk, amit fel merünk vállalni!

Ami a cégen belül történik, az minden bizonnyal ki is kerül onnan. A mai világban a legtöbben étterembe nem ülnek be úgy, hogy előtte az online véleményeket el ne olvasták volna vagy egy barát ne ajánlotta volna azt. Pontosan így, a munkát keresők is utánanéznek, kérdeznek egy-egy vállalatnak. Az online fórumok és a szájról szájra terjedt híresztelésekre oda kell figyelnünk, mivel ezek egyre nagyobb jelentőséggel bírnak. Ha valaki rossz tapasztalatokat szerez, számíthatunk rá, hogy az interneten azt meg fogja osztani, és ezt lehet, hogy százak, ezrek, de akár többszázezrek, illetve milliók is láthatják s megjegyezhetik, hatalmas veszteségeket okozva egy-egy cég számára.

A legjobb stratégia

Amivel igazán bebiztosíthatjuk magunkat az az őszinteség és a korrektség. Tartsuk magunkat az ígéreteinkhez és igyekezzünk a csapatunkkal együtt dolgozni a közös céljainkért. Ha csak mondunk magunkról dolgokat kizárólag azért, hogy megfogjuk a munkavállalókat, de nem teszünk azok megvalósulásáért, nem leszünk előrébb. Ha valaki úgy érzi, hogy becsapták, nem becsülik a munkáját, többet érdemelne, fogja magát és elmegy.

Mindenki számít

Végül pedig nem csak a jelenlegi munkavállalóinkra kell figyelnünk, hanem az esetleg ki nem választott, elutasított jelentkezőkre is. Az állásinterjú alatt is a márkát képviseljük, megnyilvánulásaink azt minősítik. Mindenképpen jelezzünk vissza! Az elutasítás legyen professzionális, emberséges és építő jellegű. Biztosítsuk, hogy ne rossz érzéssel váljanak el útjaink.

Tartsuk szem előtt a következőt:

A legtöbb munkahely fiatal, tehetséges csapatról álmodik, ezek a talentumok azonban tudják mennyit érnek, mit akarnak és nem érik be kevesebbel.

Források: brandbook.hu, youtube.com, Képek forrása: unsplah.com


További híreinkTovábbi híreink

A hustle culture horrorba torkolló tündérmeséje
A hustle culture horrorba torkolló tündérmeséje
Július 30 . Tag ikonkép4 perces olvasmány

A 21.században egyre többen válunk a siker megszállottjaivá. A lehetőségek századában járunk, kicsi ...

elolvasom
Kiégtél vagy csak megégtél? A „burn-out” szindróma
Kiégtél vagy csak megégtél? A „burn-out” szindróma
Június 3 . Tag ikonkép7 perces olvasmány

Még a legerősebb húr is, ha elég sokáig feszítjük, előbb utóbb elszakad. Így járhatunk saját határai...

elolvasom
Miért nem jeleznek vissza a cégek a beadott pályázatokra?
Miért nem jeleznek vissza a cégek a beadott pályázatokra?
Május 17 . Tag ikonkép7 perces olvasmány

Az álláskeresésnek a várakozás az egyik legnehezebb része, főleg, ha a jelöltek hiába reménykednek.

elolvasom
Munkát vagy munkaerőt keres? Mindkettőben segíthetünk!

Ha szolgáltatásainkkal kapcsolatban kérdése lenne, kattintson a Cégeknek, míg ha munkalehetőségeink érdekelnék, akkor a Tovább gombra!