Ezt a tendenciát mi is érzékeljük: a munkaerőhiány, az álláspiac túlkínálata miatt egyes hirdetésekre minimális jelentkezés érkezik. Azonban nem érdemes elvetni ezt a fajta toborzási módszert, de ami biztos: ki kell tűnni a tömegből, és nem elég a feladatok és elvárások felsorolása.
Hatásos módszer lehet, ha a hirdetésünk szövegezésében tűntetünk fel kreatív, kevésbé megszokott mondatokat, hangsúlyozzuk, miért jó nálunk dolgozni és megjelöljük a fizetést.
Azonban most olyan hirdetéseket gyűjtöttünk össze, mely nem csak a szövegben, hanem a képi világban is megragadja a figyelmünket.
Nyugaton hódítanak a plakát jellegű álláshirdetések, mely tendencia kezd begyűrűzni hazánkba is.
1. Emoji kampány
Amikor a fenti emojikat felsorakoztató álláshirdetések megjelentek a közösségi médiában hihetetlen népszerűséget értek el. „Találd ki a hirdetést. Kapd meg az állást.” Ha jól gondolkodtunk, a megfelelő e-mail címre tudtuk küldeni a pályázatunkat.
A megfejtést az alábbi videóban lehet megnézni: az Emoji Recruitment Campaign videója
2. A gyerekkori álmok
„Mi szeretnél lenni, ha nagy leszel? Űrhajós? Pilóta? Focista? Rendőr. Ne csak játssz a gondolattal. Hívj minket most.”
3. A gyerekkori álmok más megközelítésből
A Disneynek nem nehéz ihletet merítenie saját „termékéből”, a karrier oldalának hirdetését sikerült kellőképpen humorossá szerkesztenie:
„Semmi Disney ebben az évben!”
„Nem számít, úgyis ott fogok dolgozni, ha felnövök!”
„Az álmok valóra váltása egy igazi állást jelent.”
4. Ahol nagy szükség van egy új munkatársra –McDonald’s
„Tanulókat keresünk, tapasztalat nem szükséges.” Tehát, ha felismerjük, hogy a fagyinak nem a hamburgeres dobozban a helye, már jók lehetünk.
5. Amikor nem te vagy az alkalmas jelölt – vagy mégis?
A lenti hirdetést egyáltalán nem nevezhetjük túlzottan „nyomulósnak”.
Fordított pszichológiával próbál csalogatni.
„EZ NEM NEKED VALÓ”
„Hacsak nem azt gondolod, hogy meg tudsz kötni bármilyen üzletet.
Hacsak nem kiválóan kommunikálsz.
Hacsak nem szeretsz sokat beszélni és bárkivel tudsz érdekfeszítően beszélgetni.
Hacsak nem okosabb vagy mint ez a poszter.
Hacsak nem érdekel szenvedélyesen a marketing és a reklámok.
Hacsak nem te vagy a szuperhős, akit keresünk.
Ha még mindig azt gondolod, ez neked való, lépj velünk kapcsolatba!”
6. Éjszakai bagoly buszsofőrök
Hétvégi éjszakai buszvezetőket kerestek ezzel a hirdetéssel, nem mindennapi módon, mégis korrektül és informatívan.
„Éjszakai baglyok, figyelem!”
„Hévégi éjszakai buszsofőr állás.
„Az idő tényleg repül, ha kiváló utazási élményt nyújtasz az „éjszaka szerzeteinek” pénteken és szombaton. Fontold meg ennek a részmunkaidős állásnak a lehetőségét, ha rendszeres hétvégi munkát szeretnél egy megbízható munkáltatónál. Nincs szükséged tapasztalatra, támogatjuk a buszvezető jogosítványod megszerzését, és mint éjszakai sofőr, magasabb fizetési kategóriába kerülsz.”
Az álláshirdetések kora lejárt volna? Nem gondolnánk. Csak új köntösbe kell bújtatnunk őket.
Képek forrása: jobmob.co.il/blog, pinterest.com, recruiters.onlymarketingjobs.com