A bérszámfejtés egyre bonyolultabb folyamat, amely ugyanúgy elengedhetetlen része a cégek ügyviteli rendszerének, mint a könyvelés, adótanácsadás vagy a könyvvizsgálat.
A munkabérek pontos elszámolása nagymértékben meghatározza egy cég megítélését. A munkaerőhiány, az új munkatársak egyre nehezebb megtalálása kiemelt fontosságúvá tette, hogy a cég alkalmazottai a lehető legkorrektebb ügyintézésben részesüljenek. Ennek a folyamatnak nélkülözhetetlen eleme a megfelelő szakértelemmel végzett bérelszámolás is.
Cikkünkben röviden összegezzük, hogy a cégtulajdonosok, vezetők jellemzően miért döntenek a bérszámfejtés kiszervezése mellett.
Költséghatékonyság
A legtöbb esetben a bérszámfejtés kiszervezése költségkímélőbb megoldást jelent, mint a házon belül tartott bérszámfejtő. Egyrészt elmaradhatnak a képzési költségek, másrészt a jogszabályfigyelés, a helyettesítő munkaerő költsége, valamint a különböző bérprogramok, szoftveres és technikai háttér biztosítására, fejlesztésére sem kell költeni. A kiszervezés nem csak olcsóbb, de tervezhetőbbé teszi az erre fordított éves keretet.
Az ellenőrzéseket rábízhatjuk a szolgáltatóra
Ha a bérszámfejtés kiszervezésre kerül, akkor a munkáltatónak nem kell részt vennie a szakhatósági (MÁK, NEAK, NAV) ellenőrzéseken, a megbízott szolgáltató átvállalja ezt.
Szaktudás
A kiszervezés esetében biztosított, hogy a szolgáltatást nyújtó kollégák szaktudása mindig naprakész lesz, hiszen folyamatosan továbbképzik magukat. Nem is tehetnek máshogyan, hiszen a változások jönnek-mennek, a tevékenység legfontosabb előnye pedig a jogszabályok ismerete, figyelése és értelmezése.
Nem okoz gondot a helyettesítés
Értelemszerűen, ha a bérszámfejtés kiszervezésre kerül, akkor nem a munkáltató gondja, hogy keressen másik munkaerőt betegség, hosszabb távollét, szabadság vagy felmondás esetén. A fizetések és egyéb juttatások, tb ügyintézések nem csúsznak meg a bérszámfejtő kolléga kiesése miatt.
Felelősségbiztosítás
Egy szolgáltató a saját tevékenységére felelősségbiztosítást köt, így az általa esetlegesen okozott kárt ennek terhére téríti. A házon belül tartott bérszámfejtés esetén az ügyintéző hibájából felmerülő káresemény miatt a vállalat a saját forrásaiból fizeti a büntetést, késedelmi pótlékot, stb.
Forrás: hrportal.hu; Képek forrása: